Veelgestelde vragen en antwoorden over uw tuinhuis

Betalen
Veilig betalen

Tijdens betalingen wordt de verbinding met Akeliagarden beveiligd. Met behulp van SSL worden de transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd.

Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het ‘slotje’ in de onderste statusbalk van je browser.


Creditcard (Visa, Mastercard)

Betaal gemakkelijk met uw creditcard. Wij aanvaarden VISA, MasterCard. De transactie wordt afgehandeld door onze betalingsdienstaanbieder. Betaling per creditcard is voor u uiteraard gratis. Vergeet niet dat u het verificatieproces in twee stappen moet voltooien om de betaling van uw bestelling te voltooien. Wanneer u op "Bestellen" klikt, begint het verificatieproces, dat u afrondt met de app van uw bank of via sms doormiddel van een Tan. Houd hiervoor uw mobiele telefoon bij de hand. Dit proces is in overeenstemming met de Europese norm voor betalingsdiensten ("PSD2"), die tot doel heeft onlinebetalingen zo veilig mogelijk te maken voor alle deelnemers.


Paypal

Wilt u geen risico's nemen bij het online winkelen? Dat hoeft niet. Met PayPal bent u volledig beschermd. Ook het voortdurend opnieuw invoeren van uw bankgegevens en daarmee het doorgeven van uw persoonlijke gegevens in het bestelproces is niet meer nodig.

Met PayPal zijn uw persoonlijke gegevens altijd veilig. Slechts met twee klikken kunt u de betaling voltooien. Ook kunnen we sneller aan de slag gaan met uw bestelling omdat uw betaling direct kan worden bevestigd. Als er problemen zijn met de levering, stelt de PayPal-kopersbescherming u bovendien veilig.

De betaling via PayPal is gratis.


iDeal

In dit systeem selecteer je de bank waarbij je bent aangesloten. Vervolgens kom je terecht in het vertrouwde internetbankieren scherm. Hier kun je de bestelling op de welbekende manier ‘online’ betalen.

De voordelen:

  1. Vertrouwd en veilig betalen, zonder portemonnee.
  2. Gemakkelijk en snel in gebruik. Afschrijving direct zichtbaar in het rekeningoverzicht.
  3. Geen limiet aan het totaalbedrag per zending.
  4. Geen extra kosten.

Meer tonen >>
Bestelling en aankoop
Bestellen per account via onze website

Het is op onze website mogelijk om een account aan te maken of te bestellen zonder account. Door een account aan te maken bij Akeliagarden krijgt u de mogelijkheid om heel snel online te bestellen, de status van uw bestelling te volgen en eerdere bestellingen op te vragen.


De status van mijn bestelling

In uw account staat precies de status van uw bestelling aangegeven. Dit is alleen mogelijk wanneer u via onze website bestelt en een account aanmaakt. U ontvangt ook per e-mail een bericht zodra de status van een bestelling gewijzigd wordt.


Productinformatie
Welke accessoires zijn inbegrepen bij het tuinhuis?

De meegeleverde accessoires staan in de bestelling onder "Inbegrepen in het leveringspakket". Deze lijst is te vinden in de beschrijvingstekst van het tuinhuis.


Is het mogelijk om het huis In spiegelbeeld te bouwen?

Ja, een constructie in spiegelbeeld is bij vele modellen mogelijk zonder extra accessoires. Indien dit mogelijk is staat het altijd aangegeven in de artikelomschrijving of stuur ons hiervoor een aanvraag via ons contactformulier.


Waar moet ik rekening mee houden bij sneeuwbelasting?

Niet elke bouwpakket is geschikt voor elke sneeuwlastgebied. Controleer voor uw aankoop of het product waarin u geïnteresseerd bent geschikt is voor uw regionale sneeuwbelastinggebied. Platte daken worden niet aanbevolen op grotere hoogtes met veel sneeuwval.


Hoe moet ik mijn product opslaan als ik het niet direcht na levering in elkaar zet?

Aangezien het hout van uw product gevoelig is voor weersinvloeden, is het belangrijk dat u het goed bewaart in de tijd tot aan de installatie. Neem de volgende instructies in acht.

Wij raden u aan uw levering als een gesloten pakket op te slaan.

  • Bewaar de levering buiten, maar niet direct op gras of aarde.
  • Gebruik, indien mogelijk, vierkant hout of andere steunpunten waarop het pakket kan worden geplaatst.
  • Let op duidelijke transportschade of schade aan de verpakkingsfolie en rapporteer dit direct met foto's na de levering aan [email protected]. Een latere klacht van duidelijke schade is niet mogelijk.
  • Als de verpakkingsfolie van uw product schade vertoont, sluit deze dan af met plakband.
  • Vergeet niet uw levering te controleren op volledigheid voor de montage, want een eventuele latere levering zal enige tijd in beslag nemen.

Meer tonen >>
Levering
Wat zijn de verzendkosten?

Een bestelling van een tuinhuis, blokhut of priëel wordt gratis door heel Nederland m.u.v. de Wadden geleverd. Dit geldt ook voor een levering van opties in combinatie met een dergelijk product.


Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Het is helaas niet mogelijk om zelf te bepalen op welke dag uw levering wordt bezorgd. Het is wel mogelijk om een leverweek of uiterste leverdatum af te spreken en u wordt altijd vooraf geïnformeerd over de exacte leverdag.


Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen gaan wij over tot levering en wordt uw bestelling binnen 4/6 weken geleverd (indien deze op voorraad is ). Wanneer u niets aangeeft tijdens het bestellen wordt de bestelling binnen 4/6 weken geleverd, wanneer u deze later wenst te ontvangen dient u dit altijd zelf aan te geven!


Waar word gelost en hoe groot is de vrachtwagen waar mijn bestelling door wordt geleverd?

Uw bestelling wordt gelost naast de vrachtauto op een goed berijdbare weg. Waar gelost wordt is altijd ter beoordeling aan de chauffeur. Er dient rekening gehouden te worden dat de bestellingen afgeleverd worden door een vrachtwagen met kooiaap. Wanneer de chauffeur niet in uw straat of bij de gewenste afleverplaats kan komen dan wordt de bestelling zo dichtbij mogelijk afgeleverd.


Meer tonen >>
Klacht
Bij mijn levering ontbreken onderdelen voor de bouw van het tuinhuis.

Neem contact met ons op via ons contactformulier voor klachten.

Wij vragen u het ingevulde formulier, de stuklijst waarop u de ontbrekende onderdelen heeft gemarkeerd en het handgeschreven nummer op de verpakkingsfolie of het bijgevoegde montageschema naar ons op te sturen.

Wij zullen u dan zo snel mogelijk met een oplossing proberen tegemoet te komen.


Wat moet ik doen in geval van een klacht of bij beschadigde onderdelen?

Neem contact met ons op via ons contactformulier voor klachten.

Wij hebben het ingevuld formulier nodig, foto's van de beschadigde onderdelen, de stuklijst waarop u de defecte of ontbrekende onderdelen heeft gemarkeerd en het handgeschreven nummer op de verpakkingsfolie of het bijgevoegde montageschema.

Wij zullen dan zo snel mogelijk proberen te helpen.